Jak odzyskać konto na Vinted, jeśli nie pamiętam hasła? 

Vinted to znana platforma internetowa, która umożliwia użytkownikom i użytkowniczkom kupowanie i sprzedawanie odzieży, obuwia i dodatków w duchu myśli zero waste. Każdy z nas ma możliwość założenia na niej konta, aby w łatwy i intuicyjny sposób pozbywać się części garderoby, które już nam nie służą, lub dawać drugie życie produktom oferowanym przez innych. Platforma zyskuje coraz większą popularność, a w tamtym roku jej społeczność powiększyła się o 20 milionów użytkowników na całym świecie. 

Najczęstszym powodem problemów z logowaniem do platformy Vinted jest wpisywanie nieodpowiedniego hasła.

Co zrobić w sytuacji, w której nie pamiętam hasła do profilu na Vinted? Na pewno nie musisz się martwić. Platforma udostępnia ci możliwość szybkiego i łatwego resetowania hasła. Musisz mieć tylko dostęp do adresu e-mail lub numeru telefonu komórkowego, który został przypisany do twojego konta podczas rejestracji. 

Jak odzyskać konto na Vinted, do którego nie pamiętam hasła? Poniżej przedstawiamy dokładną instrukcję krok po kroku: 

  1. Otwórz aplikację Vinted na swoim urządzeniu mobilnym lub wejdź na stronę internetową platformy z poziomu laptopa/komputera stacjonarnego. 
  2. Wybierz opcję „Zaloguj się”. 
  3. Wybierz przycisk „Nie pamiętasz hasła?”
  4. W odpowiednim okienku wprowadź adres e-mail podany przy rejestracji na Vinted i kliknij „Wyślij”.
  5. Kliknij przycisk „Zmień hasło”, który dostaniesz w wiadomości od zespołu pomocy Vinted, na adres e-mail podany przy rejestracji. 
  6. Wprowadź nowe hasło. 
  7. Gotowe! Teraz możesz znowu zalogować się do swojego profilu. 

Jeśli przy rejestracji twoje konto zostało połączone z platformą Facebook, sprawa jest jeszcze prostsza. Wystarczy, że wybierzesz opcję „Zaloguj się przez Facebooka” i będzie postępować zgodnie z pokazywanymi na ekranie instrukcjami. 

Jak odzyskać konto na Vinted, które zostało skradzione? 

Jeśli nie możesz zalogować się do swojego konta i podejrzewasz, że zostało skradzione lub zhakowane, zacznij od zresetowania hasła. Dokładną instrukcję znajdziesz w akapicie powyżej. 

Jeśli dalej nie jesteś w stanie dostać się do swojego konta, jak najszybciej skontaktuj się z zespołem pomocy platformy Vinted. Możesz zrobić to za pomocą formularza, który znajdziesz na ich stronie internetowej. 

Zobacz także:

Co zrobić, aby zapobiec tego typu sytuacjom? Ustaw silne, skomplikowane hasło do logowania, zawierające przynajmniej 7 znaków, w tym cyfry i znaki specjalne (na przykład kropkę lub znak zapytania). Nie zapominaj, że nie powinieneś/aś udostępniać swoich danych logowania osobom trzecim, ani publikować ich w miejscach ogólnie dostępnych, takich jak fora internetowe i media społecznościowe.                                                                        

Jak odzyskać konto na Vinted, które zostało zawieszone? 

Jeśli nie możesz zalogować się do swojego konta na Vinted, ale wykluczyłeś już możliwość zhakowania lub wpisywania nieprawidłowego hasła, najprawdopodobniej zostało ono zablokowane. Powody, dla których może się to zdarzyć opisaliśmy szczegółowo w jednym z akapitów poniżej. 

Jak odzyskać konto na Vinted, które zostało zablokowane? Musisz jak najszybciej skontaktować się z zespołem technicznym platformy. Możesz zrobić to za pomocą przycisku „napisz do nas” znajdującego się w Centrum pomocy dostępnego na stronie internetowej platformy. 

Pamiętaj, że jeśli blokada nastąpiła z powodu nietrzymania się zasad zawartych w regulaminie, bardzo możliwe, że dostęp do konta zostanie przywrócony dopiero po jakimś czasie.

Jeśli twój profil został zablokowany z przyczyn związanych z bezpieczeństwem (na przykład po wielokrotnych próbach nieudanego logowania), platforma poprosi cię o weryfikację tożsamości oraz zmianę hasła przed ponownym aktywowaniem twojego konta. 

Dlaczego konto na Vinted może zostać zablokowane?

Jeśli twoje konto zostało zablokowane i nie możesz się do niego zalogować, prawdopodobnie naruszyłeś/aś którąś z zasad zawartych w regulaminie platformy. Czasami zdarza się też, że profil zostaje zawieszony ze względów bezpieczeństwa, na przykład po wielu próbach nieudanego logowania. Co ważne, platforma Vinted zawsze stara się ostrzec swoich użytkowników o możliwości zablokowania konta. 

Konto na Vinted może zostać tymczasowo zawieszone lub zablokowane na stałe. 

Konto tymczasowo zablokowane 

Jeśli konto zostało tymczasowo zawieszone, zostanie automatycznie odblokowane po 7-14 dniach (data odblokowania będzie wyświetlana po zalogowaniu na Vinted). Nie ma możliwości szybszego zdjęcia blokady z konta, chyba, że udowodnisz, że zostało zablokowane niesłusznie lub przez przypadek. 

Tymczasowa blokada konta na Vinted może zostać spowodowana przez: 

  • obraźliwe, celowe zachowania wobec innych użytkowników platformy lub pracowników zespołu pomocy Vinted,
  • publikowanie spamu na forum platformy,
  • zbyt częste, bezpodstawne zgłaszanie innych użytkowników lub treści jako nieprzyzwoite lub niezgodne z regulaminem,
  • sprzedaż przedmiotów nieautentycznych, podróbek oraz nieautoryzowanych replik oryginalnych produktów,
  • reklamowanie sprzedaży poza systemem płatności platformy, namawianie innych użytkowników na transakcje „pod stołem”,
  • sprzedaż w celach komercyjnych.

Konto zablokowane na stałe 

W niektórych przypadkach Vinted zawiesza konto użytkownika na stałe. Wtedy możemy zalogować się do niego tylko w przypadku, jeśli mamy niezakończoną sprzedaż z innym użytkownikiem, lub chcemy wypłacić środki zgromadzone na naszym koncie w platformie. 

Jedyną możliwością odblokowania konta zawieszonego na stałe jest udowodnienie w centrum pomocy, że blokada została założona przez przypadek. Możemy zrobić to za pomocą konwersacji e-mail. 

Konto może zostać zablokowane na stałe z powodu: 

  • dopuszczenia się oszustwa lub wyłudzenia wobec innych użytkowników,
  • łamania prawa, na przykład poprzez sprzedawanie przedmiotów nielegalnych,
  • posiadania więcej niż jednego konta w platformie,
  • wielokrotnego złamania zasad zawartych w regulaminie,
  • niewłaściwego zachowania, na przykład publikowania nieprzyzwoitych zdjęć,
  • braku reakcji na wiadomości od zespołu pomocy dotyczące łamania regulaminu lub spraw związanych z bezpieczeństwem,
  • notorycznego sprzedawania podróbek i przedmiotów nieautoryzowanych,
  • wielokrotnego sprzedawania przedmiotów w celach komercyjnych.