Mogłoby się wydawać, że żyjemy w cywilizowanych czasach – w końcu mamy XXI wiek. Jednak mimo to, wciąż musimy borykać się z hejtem, brakiem tolerancji, a także ocenianiem ze względu na płeć danego człowieka. Na szczęście są w Polsce osoby, które nie godzą się na takie zachowanie i postanawiają wspierać kobiety w ich walce o równe traktowanie.

Małgorzata Rozenek-Majdan, Weronika Rosati i Hanna Lis – to właśnie te kobiety wzięły udział w naprawdę odważnej kampanii Na początku było słowo. W krótkim wideo widzimy, jak gwiazdy czytają niepochlebne komentarze na swój temat. Niektóre z nich są naprawdę wstrząsające (ciężko tutaj znaleźć łagodniejsze słowo, które odda skalę nienawiści zawartą w anonimowych słowach internautów).

Napuchła – ciekawe od czego, wygląda jak trup wyciągnięty z wody po kilku tygodniach

Z metra cięty krasnal z dużym łbem                                                      

Nie rozumiem jak człowiek na poziomie, PRAWNICZKA może zamienić się w takie coś… regres umysłowy czy o co chodzi?

To tylko kilka, wbrew pozorom najlżejszych komentarzy, czytanych (w odpowiedniej kolejności) przez Hannę Lis, Weronikę Rosati oraz Małgorzatę Rozenek-Majdan. Naprawdę podziwiamy gwiazdy, które zdecydowały się wystąpić w tej kampanii. Wymagało to od nich ogromnej siły psychicznej oraz odwagi. W niespełna dwuminutowym filmie widzimy, że dla całej trójki to bardzo ważne, ale również trudne przeżycie – zresztą, nie ma się czemu dziwić.

ZOBACZ TAKŻE: Hejt to trend 2018 roku? Kampania tej duńskiej marki daje do myślenia! >>>

Kampania, za której powstaniem stoi Showmax Polska, to nie tylko wideo, które ma skłonić ludzi do myślenia. Każde udostępnienie filmu na Facebooku to złotówka, przeznaczona na konto Centrum Praw Kobiet. Misją tej organizacji jest działanie na rzecz równego statusu kobiet i mężczyzn w życiu publicznym oraz w rodzinie.

Swoje wsparcie okazała też Karolina Korwin-Piotrowska. Dziennikarka przyznała, że sama mogłaby podać wiele przykładów z własnego doświadczenia. Jak sama powiedziała, za większością z nich stoją znani i lubiani mężczyźni. Oburzające, prawda?

Bardzo chętnie podrzucę @showmax_pl trochę przykładów od siebie: zbieram to od lat, głównie od znanych, lubianych, szanowanych i oglądanych w telewizji mężczyzn. Kobieta, która w Polsce ma własne zdanie, używa mózg, zadaje pytania, ma wątpliwości i nie robi z siebie kretynki, podobno z automatu musi być narażona na chamskie uwagi. Ze strony mężczyzn. Na oceny rodem z dna mułu i piekła.

Wideo promujące kampanię Na początku było słowo znajdziecie poniżej. Koniecznie obejrzyjcie ten film! My wspieramy kobiety w walce o ich równe praw - mamy nadzieję, że dla Was to równie ważne.