Popularne marki zdają sobie sprawę z tego, że wśród ich klientów są także osoby niepełnosprawne, dla których jeśli chodzi o ubrania, liczy się przede wszystkim wygoda i funkcjonalność. Jakiś czas temu taką kolekcję wypuścił Tommy Hilfiger, a do kampanii zaprosił wyjątkowych modeli, m.in. poruszają się na wózku tancerkę Chelsie Hill, 18-letniego dotkniętego autyzmem szefa kuchni Jeremiaha Joseya, amerykańskiego pięcioboistę paraolimpijskiego i złotego medalistę Jeremy'ego Campbella oraz Mamę Cax, blogerkę i mówczyni motywacyjną, posiadającą protezę nogi.

ZOBACZ TAKŻE: Marka Melissa i Chiara Ferragni połączyły siły! Zobaczcie klapki z ich wspólnej kolekcji

Z podobną inicjatywą wyszła również znana przede wszystkim w sieci marka ASOS. W jej ofercie pojawił się multikolorowy kombinezon, w dodatku przeciwdeszczowy, który powstał w ramach współpracy z Chloe Ball-Hopkins, 21-letnią reporterką BBC Bristol, producentką poruszającą się na wózku inwalidzkim. Ona sama wzięła też w sesji wizerunkowej. Kurtka i spodnie połączone są zamkiem, który także jest wodoodporny, rękawy kurtki i kaptur są regulowane, a miękka podszewka z jerseyu zapewnia wygodę oraz ciepło. Kombinezon szybko zyskał ogromną popularność w sieci, a internauci są zachwyceni projektem. 

ZOBACZ TAKŻE: ASOS wycofuje ubrania z jedwabiu, moheru i kaszmiru. Z jakiego powodu?

Jak się okazuje, inicjatywa wypłynęła od samej Chloe, która przygotowuje się również do paraolimpiady w Tokio w 2020 roku. Brytyjka odezwała się do marki ze swoim pomysłem w zeszłym roku, po tym jak podczas festiwalu muzycznego zmokła do suchej nitki. Jak widać nie musiała długo przekonywać projektantów ASOS, by zdecydowali się zrealizować projekt. Bez problemu można zamówić go w sklepie internetowym w cenie 69,99 euro, czyli ok. 300 zł. 

ZOBACZ TAKŻE: