Raf Simons będzie odpowiadał za globalne strategie kreatywne Calvin Klein Collection, Calvin Klein Platinum, Calvin Klein, Calvin Klein Jeans, Calvin Klein Underwear i Calvin Klein Home. Pierwsza kolekcja, która znajdzie się pod jego kreatywną opieką, będzie przygotowana na sezon jesień 2017. Zaproszenie do współpracy projektanta to efekt nowej strategii firmy, która w kwietniu 2016 zapowiedziała połączenie wszystkich swoich brandów pod względem strategii kreatywnej. Zadanie, które stoi przed Rafem Simonsem to podbudowanie pozycji wartej 10 miliardów dolarów marki Calvin Klein jako brandu premium rozpoznawalnej na całym świecie.

Steve Shiffman, CEO Calvin Klein twierdzi, że zatrudnienie Rafa Simonsa oznacza dla marki nowy rozdział. Zaznaczył, że firma potrzebuje jasno określonej kreatywnej wizji, którą wcześniej zapewniał stojący na jej czele Calvin Klein. Zdaniem Shiffmana Simons wyznaczył nowy kierunek w modzie i jego pomysły mogą okazać się dla marki przełomowe. 

Poza Rafem Simonsem w firmie pojawiło się także inne cenione w świecie mody nazwisko. To m.in. Pieter Mulier, który otrzymał stanowisko Creative Director i będzie prawą ręką Rafa Simonsa w Calvin Klein - pracowali już wspólnie m.in. przy pokazach Diora.