Kiedy trzy lata temu marka H&M wypuściła swoją pierwszą kolekcję beauty, a rok później pierwszą kolekcję kosmetyków ekologicznych, linia zapachów w ofercie szwedzkiego giganta wydawała nam się kwestią czasu. I jak się okazało - mieliśmy nosa! Na początku maju na zaproszenie H&M polecieliśmy do Paryża (co mogliście zaobserwować, oglądając nasze Instagram Stories), gdzie poznaliśmy 25 premierowych perfum stworzonych we współpracy z Givaudan, czyli jeden z czołowych domów zapachowych na świecie. A konkretnie przez dwa wybitne "nosy" - Oliviera Pescheux i Nisrine Grillié. On ma na swoim koncie takie zapachy, jak Sisley Soir d’Orient, Armani Privé Myrrhe Imperiale czy Higher Dior, ona pracowała m.in. nad Code A-List Armaniego.

Praca nad perfumami dla marki H&M w porównaniu ze wspomnianymi wcześniej zapachami dla luksusowych brandów dla obojga okazała się niemałym wyzwaniem. Bo jak Olivier i Nisrine zdradzili nam podczas wizyty w Paryżu, gdzie mieliśmy przyjemność ich poznać i porozmawiać, pierwszy raz w swoim dorobku miel okazję tworzyć aż 25 produktów w jednym czasie, co okazało się nie lada wyzwaniem, ale zarazem niezwykle ekscytującym doświadczeniem.

Zespół H&M od samego początku wiedział, czego chce, a czego nie, co było dla nas niezwykle istotne. My z kolei mogliśmy się podzielić z przedstawicielami marki swoim doświadczeniem i doradzić, np. jakich nut powinno być wśród tych 25 zapachów więcej. Cała współpraca z H&M układała się bardzo płynnie, jesteśmy z niej ogromnie zadowoleni - powiedziała nam Nisrine Grillié. 

Zapachy H&M trafią do sprzedaży już 16 sierpnia w sklepach w 47 krajach, w tym oczywiście w Polsce. Cała kolekcja została podzielona na trzy grupy, także pod względem cenowym. Najtańsze - The Singles - kosztować będą 4,99 euro, czyli ok. 20 zł. Zostały one stworzone wokół jednej nuty zapachowej, a w niezwykle uroczych flakonach zamknięto aromaty wanilii, yuzu czy czekolady. The Reveries to zarówno wody toaletowe, jak i mgiełki do ciała. Będzie ich dziesięć, a ich wybrane dla nich nazwy to Freewheeling, Sparks Will Fly (jeden z naszych faworytów!) czy Above the Clouds. Z kolei najdroższa grupa zapachów H&M to The Essences. W cenie 24,99 euro, a zatem w rodzimych sklepach zapewne 100 zł, pojawi się pięć różnych flakoników, które po otwarciu rozprowadzać będą woń drzewa sandałowego, róży oraz paczuli. Te z kolei dostaniecie zarówno w formie wody perfumowanej, jak i mniejszej formy typu roll-on idealnej do torebki, a nawet do kieszeni.