Kilka dni temu Nike opublikowało najnowsze projekty koszulek reprezentacji Polski, w których zawodnicy na czele z Robertem Lewandowskich zagrają na mistrzostwach świata w piłce nożnej 2018, które odbędą się w Rosji. Do sprzedaży trafią już 29 marca. Niestety dokładne ceny nie są jeszcze znane. I chociaż fanom podobają się projekty ubrań, mniej entuzjastycznie zareagowali na sesję wizerunkową.

Motywujące playlisty na siłownię, czyli czego słuchać na treningu? >>>

Kampanię koszulek reprezentacji piłki nożnej utrzymano we wschodnioeuropejskim klimacie. Modele, ubrani w projekty Nike, pozują na tle blokowisk oraz na osiedlowym podwórku i w sklepie spożywczym. Stylizacje, czyli wysokie skarpety, klapki oraz bluzy i koszulki wpuszczone w spodnie, nawiązują do lat 90. Według wielu fanów sesja wizerunkowa sportowej marki negatywnie wpłynie na postrzeganie naszego kraju za granicą i wzmocni stereotypy o Polakach. Warto jednak zauważyć, że podobne zdjęcia powstały przy okazji promocji koszulek reprezentacji Chorwacji, Portugalii i Brazylii. Dlatego zamiast odbierać to jako atak na Polskę, warto spojrzeć na to z innej perspektywy. Estetyka lat 90. powróciła kilka sezonów temu za sprawą m.in. marki Vetements oraz rosyjskiego projektanta Gosha Rubchinsky i nic nie wskazuje na to, że ta moda szybko minie. A Wy, co myślicie o kampanii koszulek polskiej reprezentacji?